آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 18
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 166
بازدید سال : 2738
بازدید کلی : 13360

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 166
بازدید کل : 13360
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

 

 

بیانیه شورای عالی نظام پرستاری در خصوص دستاوردهای اخیر جامعه پرستاری

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8705/categoryId/1/language/fa-IR/-----.aspx

تاريخ: 1393/09/17

   

ساعت خبر: 08:21 ق.ظ

 

 

 

بیانیه شورای عالی نظام پرستاری در خصوص دستاوردهای اخیر جامعه پرستاری

اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری با صدور بیانیه ای در رابطه با اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و  دیگر دستاوردهای حوزه پرستاری اظهار امیدواری کردند اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به عنوان یک نوآوری در نظام سلامت ایران و جهان، موجب تقویت هویت و استقلال حرفه ای پرستاران شود.

 

به گزارش خبرنگار نظام پرستاری، اعضای شورای عالی نظام پرستاری در جلسه اخیر این شورا، مواضع خود درباره اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و دیگر دستاوردهای پرستاری را در قالب بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اعضاء شورایعالی سازمان نظام پرستاری در نشست مورخ 15 آذر 93 خود با عنایت به موارد مطرح شده در جلسه مورخ 9 آذر 93 مدیران پرستاری کشور، ضمن تشکر از وزیر محترم بهداشت در زمینه ابلاغ دستور صریح و قاطع در جهت ادغام خدمات پرستاری در کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت از اینکه بعد از 7 سال انتظار زمینه اجرای این قانون مترقی فراهم شده است، استقبال نموده و امیدوار هستند با همکاری نهادهای مرتبط و اجرای قطعی این قانون به عنوان یک نوآوری در سطح نظام سلامت ایران و جهان، افزایش کیفیت خدمات پرستاری و رضایتمندی مردم و تقویت هویت و استقلال حرفه ای برای پرستاران حاصل گردد.

این شورا همچنین امیدوار است، دستور افزایش قابل توجه  کارانه پرستاران بر مبنای عملکرد در بیمارستانها موجب برقراری عدالت نسبی در پرداخت بین گروههای پزشکی گردیده و با ابلاغ تعرفه ها در بیمارستانهای خصوصی و غیردولتی زمینه رضایتمندی این همکاران که همواره از قوانین کشوری پرستاری بی بهره بوده اند، فراهم گردد.

شورایعالی نظام پرستاری همچنین  ایجاد پاویونهای پرستاری در بخشهای بیمارستانها را نوعی ارج گذاری به گروه پرستاری میداند و امیدوار است این قبیل رویکردها باعث تعدیل دیدگاه های  تبعیض آمیز گذشته شود.

شورایعالی نظام پرستاری با تشکر از حسن اعتماد وزیر محترم بهداشت در زمینه واگذاری مسئولیت بررسی صلاحیت حرفه ای پرستاران و نظارت بر حسن اجرای قوانین در حوزه پرستاری به سازمان نظام پرستاری ، امید دارد این اقدام بتواند باعث مشارکت بیشتر جامعه پرستاری در سیاستگذاریها و نظارتهای نظام سلامت گردد.

پایان خبر 

کد: 8705

 

تجمع پرستاران در تعدادی از شهرهای كشور به دنبال هیجانات زیاد رسانه های دنیای مجازی 

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8746/categoryId/1/language/fa-IR/----.aspx

 

تاريخ: 1393/09/24

   

ساعت خبر: 01:37 ب.ظ

 

 

 

آیا سازمان نظام پرستاری سازمانی دولتی شده است؟

اگر چه تجمع پرستاران در تعدادی از شهرهای كشور به دنبال هیجانات زیاد رسانه های دنیای مجازی و بهره گیری از حس واقعی تبعیض مزمن در نظام سلامت برگزار شد اما با نگاهی به بیانیه انتهای آن چند نكته قابل توجه و تأمل است.

 

 

1-محتوای اصلی نگرانی پرستاران كه در مطالب و خواستهای آنان مطرح شد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است. طرحی كه نظام پرستاری مبدع آن بوده و با تلاش فراوان و علیرغم مخالفتهای جدی توانست آن را با بالاترین رأی ممكن و كمترین مخالفت در مجلس تصویب كند . این تصویب در حالی بود كه بدنه وزارت بهداشت وقت با این قانون مخالف بودند و تصویب این طرح به زعم بسیاری از صاحبنظران اجتماعی و سیاسی موفقیتی بزرگ برای نظام پرستاری محسوب می شود. در طی این 7 سال هم سازمان در دولتهای مختلف پیگیر اجرای قانون بوده و این روزها با موافقت وزیر زمینه اجرای آن فراهم شده و تیمهای كارشناسی آن تشكیل گردیده و به طور جد موضوع در دستور كار سازمان قرار دارد.

2-نگرانی از افزایش فشار طبقاتی در پی اجرای طرح تحول هم كه توسط همكاران در تجمع بیان شد از دغدغه های نظام پرستاری بوده و هست. در پی طرح تحول نظام سلامت نظام پرستاری اولین و تنها نهاد حرفه ای سلامت كشور بود كه بیانیه داد و توجه همگان را به تبعات این طرح جلب كرد. بیانیه سازمان نظام پرستاری كشور  در تاریخ 15 مهر ،بیانیه روسای نظام پرستاری كشور در تاریخ 21 مهر ،دیدار اعضای  شورایعالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت و ارسال نامه برای اجرای قانون در تاریخ  3 آبان، بیانیه نظام پرستاری مشهد در تاریخ 12 مهر  و بیانیه های مختلف نظام پرستاری های سراسر كشور نشان از بیدار بودن این سازمان دارد. هر چند این نوع موضع گیری ها مورد انتقاد بعضی مسئولین قرار گرفت و تعدادی از مسئولین سازمان در كشور تحت فشار قرار گرفتند ولی سازمان راه خود را با منطق و استدلال  و به دور از حرکات هیجانی پیش برد تا در نهایت با  ایجاد ارتباط سازمان یافته با وزارت بهداشت و جلب نظر وزیر بهداشت افزایش كارانه ها و ادغام خدمات پرستاری در كتاب ارزشهای نسبی سلامت و ایجاد پاویونهای پرستاری توسط وزیر محترم ابلاغ و اعلام شد و سازمان متقابلاً از این موضع قدردانی كرد.

3- اعلام موضع سازمان در مورد عدم حمایت از تجمع دیروز، نه بخاطر مخالفت با پیگیری و خواست پرستاران بلكه به دلیل درخواستهای زیاد پرستاران از سراسر كشور در مورد ارتباط سازمان با این تجمعات بود. ظاهراً در بعضی استانها اعلام شده بود، این تجمع با مجوز سازمان است و جمع بسیار بزرگی از پرستاران تمایل داشتند با حمایت سازمان در تجمع شرکت کنند . سازمان معتقد است برای این گونه حركات باید تمام جوانب قانونی رعایت شود و تجمع به عنوان آخرین راه حل مد نظر قرار بگیرد كه در آن صورت هم باید مجوز لازم برای جلوگیری از هرگونه اختلال اخذ شود، كاری كه در سالیان گذشته به طور موفقیت آمیز انجام داد و نتایج آن را هم به دست آورد.

4-فضای تخریب و توهین در فضای مجازی در ایام قبل از تجمع نسبت به مسئولین نظام پرستاری در خوشبینانه ترین حالت نشانگر حضور افراد غیر پرستار در این فضا است و گرنه به کار بردن الفاظ رکیک و غیر اخلاقی نمی تواند توسط پرستاران انجام گرفته باشد .

5-انگ دولتی بودن به نظام پرستاری توسط کسانی القا می شود که خودشان در 12 سال گذشته در رده های بالای مدیریتی و اجرایی نظام بوده و هستند و اگر این انگ درست باشد خودشان در ردیف اول پاسخگوئی قرار دارند. کسانی که سازمان آنها را معروف کرد و اگر حمایتهای سازمان نبود در چهار سال پیش از این قافله جا می ماندند. این افراد برای استدلالات خود از تحقیقات علمی و فنی سازمان که در قالب نظرات کارشناسی به مراجع قانونی ارائه شده، بهره می گیرند و آن را به نام خود می زنند . تاریخ نشان داده در تمامی سالهای منتهی به انتخابات نظام پرستاری، جریانات مختلف سعی بر دو قطبی کردن فضای پرستاری داشته اند. نتایج انتخابات گذشته ثابت کرد پرستاران به خوبی نتایج فعالیت افراد را در سمتهای خود تشخیص می دهند و بر اساس آن تصمیم خواهند گرفت و تابع احساسات نمی شوند.

6-بدنه اصلی سازمان نظام پرستاری در طی این دوازده سال فعالیت با تشخیص و انتخاب پرستاران و بر اساس انتخاباتی واقعی تقریباً شاكله خود را حفظ كرده و با تغییرات حداقلی در اعضای تاثیرگذار نظام در شهرستانها و كشور سیاست و راهبرد اصلی آن كه دفاع منطقی و به دور از معاملات رایج است بر سازمان حاكم است و سابقه كاری افراد كلیدی سازمان نشان داده هر چند با روشهای مختلف ولی همیشه دغدغه پرستاران را داشته و دارند.

7-یادمان نرود نظام پرستاری علاوه بر پیگیری مطالبات جامعه پرستاری، وظایف دیگری مثل توسعه کیفیت خدمات پرستاری، دفاع از حقوق مردم در برابر خدمات پرستاری، ترویج اخلاق پرستاری و ارتقای جایگاه فرهنگی پرستاری را برعهده دارد.

8-به همه پرستاران این اطمینان را می دهیم که راهبردهای نظام پرستاری همواره بر اساس خرد جمعی نمایندگان قانونی آنها در قالب هیئت مدیره های نظام پرستاری و شورای عالی و بر اساس منافع حداکثری پرستاران و مردم تدوین می شود و هیچ گروهی دیگر بدون پشتوانه رأی مستقیم پرستاران کشور نمی تواند، خود را نماینده تمام آنها بداند.

پایان خبر

کد: 8746

تعداد بازدید از این مطلب: 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود